آخرین اخبار
کد مطلب: 125156
سرلشکر جعفري در مراسم گراميداشت شهادت شهيد حججي:
دشمن بعد از برجام "تضعيف نيروهاي مسلح" را در برنامه دارد/ بعضي‌ها در تضعيف توان دفاعي با دشمن همراهي مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1396/05/23 08:42:16
نمایش : 1429
فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان بعد از برجام، آمده‌اند به سراغ تحريم‌هاي دفاعي و موشکي و قصد دارند که نيروهاي مسلح کشور را تضعيف کنند.
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از راه دانا؛ سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران طي سخناني در مراسم گراميداشت شهادت شهيد محسن حججي و شهداي مدافع حرم، طي سخناني گفت: امام راحل بنيانگذار انقلاب اسلامي و فرهنگ جهاد و شهادت بودند و امروز جوانان کشورمان از اين فرهنگ پيروي مي کنند.

وي افزود: استان اصفهان و شهر نجف آباد شهداي ارزشمندي را تقديم انقلاب اسلامي کرده و شهيد حججي با خون پاکش انقلابي در عرصه هاي فرهنگي، جهاد در راه خدا، دفاع از انقلاب اسلامي و حريم ولايت به وجود آورد.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: شهادت شهيد حججي را به خانواده محترم اين شهيد، پدر و مادر، برادران و خواهران و همسر مکرمه اش تبريک عرض مي‌کنم و شما مردم مومن نجف آباد چنين شهداي بزرگواري با اين سطح ايمان و آگاهي به انقلاب اسلامي تقديم کرده‌ايد.

سرلشکر جعفري با بيان اينکه جهاد و شهادت امروز يک فرهنگ در ايران اسلامي است، خاطر نشان کرد: عطر خون شهيدان و راهنمايي‌هاي ولايت فقيه چه در زمان امام خميني (ره) و امروز در زمان امام خامنه‌اي سبب به اهتزار درآمدن پرچم پر افتخار اسلام عزيز در منطقه و بسياري از کشورهاي اسلامي شده است .

وي خاطرنشان کرد: طرفداري از انقلاب اسلامي و حرکت در اين مسير الهي يک افتخار براي همه آزادگان جهان است و اين انقلاب اسلامي محور اصلي عزت و اقتدار ايران اسلامي و مولفه اصلي انقلاب اسلامي است که اين درخت تنومند انقلاب را خون شهيداني مثل شهيد حججي ها با اين سطح آگاهي تنومند کرده است.

فرمانده سپاه با بيان اينکه محصول اين درخت تنومند انقلاب اسلامي افرادي مثل شهيد محسن حججي هستند، تصريح کرد: اين شهيدان اين معرفت و شناخت را از مکتب انقلاب عاشورا به دست آورده‌اند، رمز و رازي که دشمن سال‌هاست به دنبال کشف آن است و از درک آن عاجزند که چگونه يک ملتي نزديک به 40 سال با توجه به محاصره اقتصادي دشمنان و فشارهاي گوناگون امنيتي و سياسي، با صلابت و ايستادگي در راه خودش همچنان ادامه مي‌دهد.

سرلشکر جعفري ادامه داد: انقلاب اسلامي اين صلابت را مديون جانبازي‌هايي است که امام حسين (ع) بزرگ پاسدار اسلام براي ياري دين خدا انجام داده‌اند. که اين الگو براي حرکت شيعيان و انقلاب بزرگ اسلامي شد.

وي افزود: جهاد و شهادت، امروز يک فرهنگ در ايران اسلامي است و خداي متعال را سپاسگزاريم که ما هم در اين عرصه خدمتي کوچک به شهدا، جانبازان و همه ايثارگران مي کنيم. شهيد محسن حججي که يکي از پاسداران جوان ما بود و امروز سپاه ما افتخار دارد که ده‌ها هزار از چنين جواناني را در خود سازماندهي کرده است.

سرلشکر جعفري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه از سال‌ها قبل دشمنان به اين نتيجه رسيده بودند که به مؤلفه اصلي قدرت يعني ايمان و باور مردم حمله کنند، افزود: خدا را شکر مي‌کنيم که نيروهاي مختلف مردمي و موثرين فرهنگي در کشور تلاش‌هاي زيادي کرده‌اند و در رأس آنها مقام معظم رهبري در خط مقدم مبارزه با اين تهاجامات فرهنگي هستند که ايستادگي و مقاومت مي‌کنند.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: رهبري و ولايت فقيه عامل اصلي قدرت در جمهوري اسلامي است و حرکت عمومي مردم ما، به سوي اين جايگاه است؛ آنها به صورت غيرمستقيم و در پوشش، به دنبال تضعيف اين جايگاه و قدرتي هستند که از اين جايگاه مي‌توان اعمال کرد. اين را نشانه گرفته‌اند ولي به صورت غيرمستقيم و دنبال تضعيف اين جايگاه هستند.

سرلشکر جعفري ادامه داد: خدا را شکر که مردم ما با هوشياري، کيد دشمنان را در اين عرصه متوجه شده‌اند و پيامي که مردم در فتنه 88 به جهان صادر کردند، حمايت از ولايت فقيه بود.

وي افزود: توان دفاعي ارتش، سپاه و بسيج و ناجا و  .. . مولفه سومي است که دشمنان هدف قرار داده‌اند؛ آنها اخيرا به دنبال تضعيف اين توان برآمده‌اند و بعد از برجام، آمده‌اند به سراغ تحريم‌هاي دفاعي و موشکي و قصد دارند که نيروهاي مسلح کشور را تضعيف کنند.

فرمانده کل سپاه در پايان تاکيد کرد: دشمنان مي‌دانند که اگر توان دفاعي و مولفه‌هاي قدرت را تضعيف کنند، مي‌توانند جلوي حرکت عظيم انقلاب اسلامي را سد کنند. متاسفانه بعضي‌ها هم در داخل هستند که توجه به اين توطئه‌هاي دشمنان ندارند و بعضا فريب قول‌ها و وعده‌هاي دشمنان را مي‌خورند و به عمق اين توطئه و برنامه‌ريزي دشمنان براي تضعيف توان دفاعي، توجه ندارند بلکه همراهي‌هايي هم صورت مي‌گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس